Det här är det allra första inlägget på denna min blogg. Lite pirrigt måste jag medge, men samtidigt oerhört spännande.
Ett eget krypin på nätet kanske inte är så dumt. Hoppas att du kikar in då och då.
Primärt så är jag 4-barnsfar och är gift med Anki sedan 18 år. Vi som familj är med i församlingen Livets Ord som är starkt inriktad på mission. Jag själv är engagerad i vårt invandrararbete här i stadsdelen Sävja där vi har bott de senaste 8 åren. Som bussförare på Swebus här i Uppsala, har jag arbetat sedan 2003.
Man brukar säga att insikt skapar åsikt, vilket är helt sant. Om man som jag, sitter i bussen och möter massor av människor, lyssna på massor på SR P1, suttit 9 år i kommundelsnämnd för KD, följer den allmänna debatten och dessutom är med i en stark och dynamisk församling, så får man därmed en massa input.
Frågan är, till vilken nytta?
Ibland som bussförare är det fullt upp, men ganska ofta är det händelsefattigt utmed vägarna, och då får man verkligen tid att fundera och samla intryck.
Och det är ungefär här denna blogg startar – i huvudet på en busschaufför.
Välkommna!
tisdag 21 oktober 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Hej Anders, det här blir bra!!
Pastor Svensson i Märsta, har hört Dej på SR-radio, han tyckte mycket bra om det han hört av Dej.
Lycka till!!!!!
Pappa & Mamma
Hej!
Hittade din blogg på Emilys blogg :)
Hälsa alla.
Anna i Norge
Skicka en kommentar